czwartek, 14 maja 2015

Zurych - Stary i Nowy Ogród Botaniczny

Do tej pory, udało mi się dwukrotnie odwiedzić Ogród. Zarówno za pierwszym razem - jesienią, jak i za drugim - wczoraj, zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Jest to idealne miejsce dla każdego. Ogród ten, to idealne miejsce na spacer, piknik, zabawę, naukę i miłe spędzenie czasu. Można znaleźć w nim wiele ciekawych roślin, z różnych stref klimatycznych.


Ogród Botaniczny znajduje się praktycznie w samym centrum miasta, a wejście jest darmowe. Organizowane są tam ciekawe lekcje dla dzieci, jak i kursy dla dorosłych.




Na terenie Ogrodu, znajdują się trzy, duże szklarnie, w których można podziwiać rośliny z różnych stref klimatycznych. 










Widzicie banany? :)


Można usiąść i odpocząć, zarówno na ciekawych ławkach, jak i na soczystej, zielonej trawie.




Orzeźwiająca woda do picia ze źródełka.





Ciekawą atrakcją są rośliny owadożerne. 



Jest jeszcze część z roślinami użytkowymi, leczniczymi,...
Kolejnym razem pokażę Wam Ogród jesienią, a dziś jeszcze parę z zdjęć z innych, ciekawych miejsc, które można znaleźć w Zurychu.


Stary Ogród Botaniczny, który znajduje się wśród biurowców i banków. W okolicy godziny 12, można tu spotkać bardzo dużo elegancko ubranych ludzi, którzy zajadają swój lunch. Są wygodne krzesła i leżaki, które można przenosić w dogodne dla siebie miejsce. 


Tuż za ogrodzeniem znajduje się rzeka, gdzie zorganizowano miejsce rozrywki tylko dla panów. Pływanie, grill i piłkarzyki, a panie jedynie z za ogrodzenia mogą rzucić okiem. 


Na koniec, coś co najbardziej mnie zaskoczyło. W centrum miasta, w dzielnicy na prawdę biurowej, znajduję się o właśnie takie boisko na rzece :)


Mam nadzieję, że wycieczka się podobała, bo z chęcią zabiorę Was na kolejne ;) 

5 komentarzy:

  1. Pięknie:) ..tak, widziałam banany:)) a najbardziej urzekły mnie te kopułowe szklarnie - mam słabość do budowli z okrągłym wydźwiękiem;) Z pewnością wyjątkowy czas spędziłaś w takim magicznym miejscu, troszeczkę zazdroszczę, ale tak pozytywnie:) Pozdrawiam przytulankowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklarnie bardzo fajnie wpisują się w całość założenia. Widać w nich szwajcarską precyzję ;) Również pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja chce tam być! Jak przylecę to koniecznie musisz mnie tam zabrać :). Mam nadzieję, że uda się w tym roku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że Cię zabiorę i w jeszcze kilka bardzo ciekawych miejsc :) Na pewno nie będziesz się nudzić ;)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...